Retriever Target øger jeres chancer for at nå den rigtige målgruppe

Kendskab til målgruppen er ikke længere forbeholdt markedet. Retriever Target er den første af sin art, der giver kommunikatøren den samme indsigt. Værktøjet giver jer styr på demografien hos den målgruppe, I når i dag, og hvilke I ikke når.

Nu gør vi det – lancerer Retrievers nye tjeneste, Retriever Target. Et enestående analyseværktøj, som giver jer tunge fakta om kunderne og viser vejen til den rigtige målgruppe. En unik tjeneste, som Vice President for Retriever, Kristina Nilsen, har været med til at udvikle. Retriever Target er det eneste værktøj af sin art, der er lavet til kommunikatører. I ser, hvilken målgruppe I når ud til, og får indsigt i, hvilke I ikke når.
kristina

“I dagens mediesamfund er det helt afgørende at kunne forstå og måle effekten af virksomhedens kommunikationsarbejde, og dette er midlet til at hjælpe dem med at lykkedes,” siger Kristina Nilsen, Vice president hos Retriever

Sådan fungerer Retriever Target: Hvis I i dag overvåger jeres omtale og rækkevidde hos Retriever, kan I med værktøjet supplere denne viden med information om modtagerens demografiske egenskaber som alder og uddannelse. Det er endda muligt at se, om målgruppen er aktiv i kommentarfelterne på de sociale medier.

target-portal

Dybere indsigt til kommunikatørene

Det smarte ved Retriever Target er altså, at den målgruppeviden, som markedet normalt sidder på, nu ender hos kommunikatøren. Effekterne af kommunikationsarbejdet er ikke længere uklare.

“Det er helt klart en vigtig pointe. I får samme referencerammer som marketingafdelingen og andre dele af virksomheden, men med jeres egen grænseflade,” siger Kristina.

Denne nye tjeneste fra Retriever bidrager også til, at kommunikationen med al sandsynlighed bliver bedre til at støtte virksomhedens strategier.

“Som kommunikatører får I en anden tyngde internt, når det, I gør, bliver målbart og tydeligt er på linje med, hvordan resten af virksomheden arbejder,” siger Kristina.

Mange af Retrievers kunder har efterspurgt en tjeneste som Retriever Target i mange år. Bag løsningen ligger et omfattende udviklingsarbejde, hvor 13.000 personer i Sverige, Norge og Danmark er kortlagt demografisk og ud fra deres medievaner. Resultatet er en tjeneste, som er brugervenlig deluxe.

“Det har været utroligt interessant af få del i Retriever Targets data,” siger Kristina. “Der har været mange aha-oplevelser undervejs. Jeg ved, at det her er en tjeneste, der er relevant for mange.”

Sådan fungerer det

Retriever Target er den eneste tjeneste, hvor målgruppedata kombineres med medieovervågning. Aktiver den som et tillæg på virksomhedens Retriever-konto. I får:

  • Viden om, hvilke målgrupper I når ud til. Søg på alle virksomhedens medieaktiviteter, et specifikt produkt eller en bestemt talsperson. Statistikken præsenteres i let overskuelige diagrammer med køn, alder, uddannelse, indkomst, civilstand og anvendelse af sociale medier.
  • Og hvis I ønsker det: Benyt Retrievers analyseafdeling til uddybende og skræddersyede analyser af Retriever Targets data.