Retriever søger erfaren Account Manager

I Retriever er vi stolte af at være Nordens største udbyder af medieovervågning, medieanalyse og virksomhedsinformation. Vi er alle drevet af at forstå vores kunders virksomhed og den verden, der omgiver dem.

Hvem søger vi

Først og fremmest søger vi dig med stort drive og salgspersonlighed. Du har bred interesse inden for digitale, redaktionelle og sociale medier og ser, hvilke muligheder de har for virksomheder og organisationer i deres kommunikations- og marketingarbejde. Du skal have et stort drive for at initiere nye relationer og omsætte idé til løsning. Det forventes, at du er socialt intelligent, udadvendt og giver energi til rummet. Du må ikke være bange for at handle, og du skal være typen, som ikke er bange for at vise det og løbe med bolden. Du skal være en teamplayer, der forstår at være en del af et hold, hvor du træder til og hjælper efter nødvendighed. Du skal kunne begå dig på direktionsgangen og hos operationelle kommunikations- og marketingchefer. Du skal kunne arbejde selvstændigt, proaktivt og have lysten til at skabe værdi for virksomhederne og de potentielle nye større kunder, som er i markedet.

Vi ser gerne, at du har erfaring inden for områderne salg, kommunikation, medier, PR, media intelligence, SaaS-platform salg eller lignende og gerne med mindst to års erfaring.

I rollen som Account Manager skal du kunne skabe gode relationer eksternt såvel som internt. Din hverdag foregår i tæt samarbejde med de øvrige afdelinger i Retriever, Client Relations og analyseafdelingen.

Hvad kan du forvente dig af stillingen

Som Account Manager hos Retriever får du til ansvar at udvikle langsigtede samarbejder med Retrievers større kundesegment samt at arbejde med nøgleprospekts. Som Account Manager vil du blive en del af det overordnede salgsteam med base på Store Kongensgade i hjertet af København. Igennem relationer og dit store drive er dit hovedfokus etableringen af nye nøglekunder i øvre segment.

Du kommer til at arbejde med en tydelig KPI: Du skal nå dit salgsbudget. Du kommer ofte til at arbejde tæt sammen før, under og efter salgsprocessen med Client Relations, produkteksperter, analytikere og det øvrige salgsteam. I en salgsproces er du som udgangspunkt lead og disse eksperter bistår dig i processen mod at lave den bedste løsning for kunden.

Som udgangspunkt arbejder du ud fra kontoret på Store Kongensgade. Der kan dog forekomme rejseaktivitet til vores øvrige kontorer i Norge, Sverige og Finland i forbindelse med strategiske interne møder og/eller kundebaserede møder. Du referer til salgschefen i Danmark.

Kvalifikationer

  • Minimum to års erfaring fra tidligere B2B-salgsjobs
  • Du er resultatorienteret
  • Du er ambitiøs
  • Du er en teamplayer
  • Du arbejder selvstændigt og er ikke bange for at træffe handlekraftige beslutninger
  • Du er flydende på dansk både i tale og på skrift – og gerne engelsk
  • Du har god forståelse for svensk og norsk

Ansøgning

Send din ansøgning og CV til tommy.hall@retriever.dk. Vi behandler ansøgningerne løbende, så send gerne din ansøgning allerede i dag.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte salgschef Tommy Hall på mailadressen tommy.hall@retriever.dk eller mobil: +45 27 83 10 53