Få indsigt i jeres omtale med Retriever Trends og Retrievers analysemodul

Få indsigt i jeres omtale med få klik via Retriever Trends

Se blandt andet:

  • hvilke medier, der skriver mest om jer
  • hvilke artikler, der er delt flest gange på sociale medier
  • hvordan jeres omtale har udviklet sig over tid

 

Indsigt med få klik


Retriever Trends giver dig et visuelt overblik over jeres omtale.


Du kan vælge at fokusere på en periode, der er interessant for dig – det kan for eksempel være seneste uge, måned eller år.

 

 

De traditionelle læsertal kan indikere, hvor bredt jeres omtale når ud. Men hvad sker der med jeres omtale på sociale meder? Retriever Trends kan vise dig de webartikler, der har størst engagement på Facebook og Twitter.

 

 

Nogle medier kan have ekstra fokus på jeres interesseområder. Retriever Trends viser jer hvilke medier, som skriver mest om det, der er vigtigt for jer. Du kan se en oversigt over de ti medier med flest omtaler.

 

 

Du kan frit tilgå Trends i din Retriever-portal eller app.

 

Lav statistik på din omtale for yderligere indsigt med Retrievers analysemodel

 

Se blandt andet:

  • hvordan jeres omtale fordeler sig mellem national presse, regional- og lokalpresse samt fagblade og nyhedsbureauer
  • om I får mest omtale i webmedier eller printmedier
  • hvor mange læsere I når ud til med jeres omtale

 

Indsigt til din næste præsentation eller afrapportering

 

Retrievers analysemodul giver dig et visuelt overblik over jeres omtale i den type graf, du foretrækker.

 

 

 

Dine grafer kan med et enkelt klik eksporteres over i Excel, Power Point, som billede eller over i en PDF-fil.

 

Skal dine grafer laves i company colours? Så er det bare at eksportere statistikken over i Excel, hvor du kan bearbejde tallene, så de passer præcist til dine formater.

 

Du kan selv vælge, hvilken periode du vil se statistik på, samt fra hvilke profiler. Da analysemodulet er en integreret del af portalen, kan du selv vælge præcis hvilke artikler, du ønsker at se statistik på – du er med andre ord ikke afhængig af prædefinerede søgeprofiler.

 

Har din virksomhed en strategi om at rykke mere af jeres omtale væk fra printmedier og over på webmedier? Så kan du ved hjælp af medietypefordelingen holde øje med udviklingen af den procentvise fordeling.

 

 

En meget brugt måleenhed i danske kommunikationsafdelinger er læsertal. Med analyseværktøjet kan du hurtigt se dine bruttolæsertal.

 

 

Har du ikke allerede bestilt analysemodulet, er du altid velkommen til at kontakte os for et uforpligtigende tilbud.

 

Du kan brug dine værktøjer både på www.retriever.dk og på appen.

 

Har du ikke hentet appen? Find den gratis i din appstore til iPhone og i din play-butik til Android.

 

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.